Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Moc zdravím,

nesouhlasím s panem Doušou,že na šikanu musí být dva. Je tam daleko více aspektů,než si ten,kdo toto neprožil může představit.Ve škole jsem byla " šéf třídy", taková holka,co si nenechala nic líbit,..a zjistila jsem,že se spolužáci zaměřili na holku ze třídy.Zakročila jsem a vzala si ji pod ochranu.Ona nebyla schopná se vymanit ze spár šikany sama, je potřeba podat ruku tonoucímu,měli by jsme to učit svoje děti ,já jsem to tak činila. Je fakt,že časem jsem nějak "změkla" a nechala se týrat manželem.Nikdo to nevěděl,velice...velice jsem se styděla. Je to také druh šikany.Dnes jsem zpátky ve svých kolejích a nenechám si jen tak něco líbit.Ale stalo se a ten,kdo neprožil,nemůže posoudit hloubku problému.

1 0
možnosti

Krátké zamyšlení nad šikanou. Ne že by se tento nechutný fenomén týkal jen škol. Ale v rámci stručnosti se zde zmíním jen o základních školách. . Na šikanu musí být vždy dva. Ten co šikanuje a ten, kdo se nechá. Často se obětí stává děcko, kterému chybí elementární schopnost asertivity. Brutální šikana nikdy nespadne z nebe.Začíná to drobným testováním. Zde je třeba tvrdě zasáhnout. Dát najevo sebevědomí. Ale kolika citlivým dětem se ho dostává? Často je spouštěčem nějaký pomyslný hendikep (handicap) . Obrýlené děcko, slabé v tělocviku, ale i jiné, jen s jinými, než běžnými zájmy. Zapomeňte na fiktivní vady a nedokonalosti.Ty jsou ostatně vzácné. A teď zkušenost na závěr. Je třeba reagovat ihned při sebemenším náznaku. Dovolím si osobní zkušenost. Byl jsem slušňák, knihomol a jsem dodnes. Ale vynikal jsem v tělocviku. Nebyl jsem tudíž typickou obětí šikany. Zkoušeli to na mě taky, ale jen do chvíle, kdy jsem jednomu sígrovi dal o přestávce pěstí a ještě ho přetáhl po hlavě pytlíkem se cvičkami. K jeho smůle byly tam i pastelky v plechové krabičce. Od té doby jsem měl pokoj. Je to tvrdé, ale za šikanu si mohou svým dílem oběti sami. A rodiče pochopitelně. Svět dětí dokáže být krutý a slabost neodpouští. Krásný den.

0 0
možnosti
Foto

Na základě této cenné zkušenosti (= pytlíku s cvičkami a pastelkami v plechové krabičce), by bylo možné autorce k použití doporučit "kabelku medvědobijku" (uvnitř s půlkou cihly)...!

0 0
možnosti

Stálo to hodně sil, ale každý máme svůj osud předepsaný :) Děkuji za přečtení :)

0 0
možnosti
  • Počet článků 0
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 0x
Jsem veselá, pohodová a úplně normální holka. Miluji smích, offroad, módu, stanovačky a hromadu dalšího :)

Seznam rubrik